New Perspective

Så har jag äntligen flyttat in i min alldeles egna lägenhet!
Känns bra, trivs bra, och när jag är klar kommer det vara
såå himla mysigt. Besökare kommer aldrig vilja gå. Så det så.
 
Om några veckor kommer min
lille Vincent också, kan knappt
vänta!!
 
Lite snabbfakta om afrikanska pygméigelkottar.
Det är inget vanligt husdjur i Sverige, utan är mer
vanligt i t.ex. USA och England.
 
Enligt lag måste en tamigelkott ha minst 20kvm
att leva på, inga stängda burar med andra ord.
(Lille Vincent kommer ha 35kvm, hela min lägenhet (;)
 
Dom ska få varierad kost, en balanserad blandning av
kokt fisk, kyckling, köttfärs, frukt och grönt, och t.ex.
mjölmask. Som bas torrfoder för katter.
 
Vill man köpa en kotte kostar dom mellan 1500-2000kr.
 
Baby Vincent, 4 veckor gammal.

Kommentarer
Postat av: Annaaa

Åh vart har du köpt hononm ifrån? har en kompis i falun vars bror föder upp sånna! :D så söta jue. hjärta

Svar: Jag köpte honom hos en uppfödare i Göteborg :) Ja dom är jättefina!
emelie

2012-08-21 @ 13:50:11



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0